ریپورتاژ آگهی مشاغل ایران

ریپورتاژ آگهی مشاغل ایران

ریپورتاژ آگهی مشاغل ایران

ریپورتاژ آگهی مشاغل ایران

ریپورتاژ آگهی مشاغل ایران در خدمت اصناف و مشاغل سئو و طراحی سایت

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

خرید نهال گلابی و شرایط کاشت

يكشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۶ ق.ظ

خرید نهال گلابی به مانند تمامی ارقامی که میشناسید نیاز به بررسی های مختلف دارد. یکی از محبوب ترین نهال ها در بین باغ داران گلابی میباشد. گلابی دارای تنوع بالا در ارقام میباشد که هر کدام مناسب با یک نوع منطقه و آب و هوا میباشند.

ما در این مقالعه به توضیحات مختصری در مورد انواع نهال و نوع کاشت آن میپردازیم ولی جهت خرید نهال گلابی و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از وبسایت زیر که متعلق به نهالستان اکین نهال میباشد اقدام کنید.

https://akinnahal.com/product-category/نهال-گلابی/

روشهای کشت نهال گلابی

از کاشت بذر (و البته هرس) اغلب برای تولید گل بذر و استفاده از آنها در برنامه های پیوند گلابی استفاده می شود. به مدت حدود 12 هفته ، دانه ها باید در چوب پودر شده یا خاک بادام زمینی مرطوب در دمای 2-4 درجه خیس شوند تا نیاز سرد آنها تامین شود.بذرها را می توان در مخلوطی از خاک رس + ماسه تا عمق 1.5 سانتی متر کاشت و در مکانی روشن با دمای حدود 20 درجه قرار داد و هنگامی که به ارتفاع 10 سانتی متر رسید گیاهان پیوند می خورند و گیاهان جوان در گلدان های بزرگتر کاشته می شوند.

پیوند روش متداول تکثیر این گیاه است

روشهای زیادی برای پیوند وجود دارد که رایج ترین آنها پیوند شکم است که در اواخر تابستان انجام می شود. روش دیگر پیوند ، پیوند زبانی است که در گلابی های آسیایی مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج خوبی را به همراه دارد. در روش پیوند ، نهال از درختانی به دست می آید که از نظر کیفیت و کمیت میوه دارای کیفیت خوبی هستند ، اما ریشه ها را می توان از درختان گلابی (از کاشت بذر یا قلمه) از درخت (برای خاکهای خوب زهکشی شده) بدست آورد. ). ، این ریشه باعث کوتاهی درخت می شود) ، ریشه زالزالک را انتخاب کرد (برای خاکهای شنی و صخره ای).

در میان انواع نهال انواع  مختلفی از نهال گلابی وجود دارد ، انواع مختلف را می توان به عنوان ریشه بسته به شرایط زندگی استفاده کرد ، به عنوان مثال ، غلاف های بذر برای خاکهایی با ساختار خوب و بسیار مناسب از نظر آبراه مناسب است. P.ussuriensis (نخود دزدان دریایی سیبری) و P.communis (گلابی اروپایی) نسبت به گیاهان دیگر در برابر سرما مقاوم تر هستند ، بنابراین اغلب در مناطق مستعد سرمای شدید استفاده می شود. P. pyrifolia (نخود ماسه ای ژاپنی) و P. fauriei (نخود نخود کره ای) به دلیل کوتوله و طول درخت به عنوان ریشه معرفی شدند.

آبیاری:

در اولین سال پس از کاشت ، درختان جوان باید به آرامی و عمیق آبیاری شوند تا ریشه ها گسترش یافته و به درستی ایجاد شوند. بنابراین ، این درختان را می توان هفته ای دوبار در فصل رشد هرس کرد. آبیاری درختان بالغ را می توان در مدت زمان طولانی انجام داد. آبیاری بیش از حد و حفظ رطوبت در خاک باعث زرد شدن برگ ها و ریزش و پوسیدگی تاج این گیاه می شود.
نور:

 نور برای رشد و گلدهی بذرها مهم است. این درختان باید در جایی کاشته شوند که در طول روز از نور مستقیم خورشید برخوردار شوند. کمبود نور یکی از دلایلی است که این درختان گل نمی دهند یا گل نمی ریزند.
دما: درختان گلابی عملکرد متفاوتی از تحمل سرما در زمستان دارند به طوری که این گونه درختان می توانند دمای 25- تا 40 درجه را تحمل کنند. جوانه های گلابی به دمای زیر 1500-600 ساعت. 7 درجه سانتیگراد نیاز دارند تا بتوانند باز شوند و در بهار سال آینده میوه دهد به همین دلیل ، این گیاه را نمی توان در مناطق گرمسیری یا حومه پرورش داد ، زیرا در صورت عدم وجود چنین یخبندان ، نیاز مرواریدهای سرد برآورده نمی شود و نمی توانند گل و میوه تولید کنند. وجود تابستانهای گرم و خشک در کنترل بیماریهای آتش سوزی که یکی از مهمترین بیماریهای گلابی است ، تأثیر مثبتی دارد.

خاک:

درختان نخود نیاز به خاک با زهکشی خوب دارند و خاک نرم و خاک رس که رطوبت را حفظ می کند برای آنها مناسب نیست. با این حال ، در مقایسه با سایر درختان میوه ، درختان گلابی خواص آب آلوده را بیشتر از دیگران تحمل می کنند. اما اگر انتظار موفقیت خوبی از این درختان داریم ، بهتر است به آنها خاک خوب زهکشی شده بدهیم. به عنوان مثال ، هنگامی که قصد کاشتن درختان گلابی در باغ یا باغ خود را دارید ، بهتر است خاک باغ را با عمق 1 متر با ماسه 10-20٪ مخلوط کنید (مخلوط ماسه 1-2 میلی متر و باد زیاد است.

ماسه به همین دلیل مناسب نیست). اطمینان حاصل کنید که آب از ریشه های فعال این گیاه پمپ می شود. همچنین اگر خاک شنی ، سبک و صخره ای باشد ، می توان از ریشه آن برای درختان گلابی استفاده کرد. فاصله کاشت بین یک گیاه گلدار ساده با درخت تاج پهن حدود 7-8 متر و برای درختان کوتوله (مانند درختان پایه) 3-4 متر است.

کود نهال گلابی

از 10-52-10 کود فسفریا NPK بالا در فصل کاشت اول به میزان 3 در هزار ، از 20-20-20 کود کامل NPK با میزان 3 در هزار و در آخرین مرحله 1 هفته باقی مانده است تا میوه مصرف شود. از کود پتاسیم بالا NPK 12-12-36 از 12 یا 30-5-15 با نرخ 3 در هزار در هزار استفاده کنید.

منبع:

https://akinnahal.com

  • رضا شفیعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی