ریپورتاژ آگهی مشاغل ایران

ریپورتاژ آگهی مشاغل ایران

ریپورتاژ آگهی مشاغل ایران

ریپورتاژ آگهی مشاغل ایران

ریپورتاژ آگهی مشاغل ایران در خدمت اصناف و مشاغل سئو و طراحی سایت

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

پودر ماهی چیست و چه کاربردهایی دارد

جمعه, ۲۵ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۳۵ ب.ظ

پودر ماهی یک اصطلاح عمومی می باشد که از دید تغذیه ای بسیار غنی بوده و در جیره غذای حیوانات اهلی و یا این که به صورت کود طبیعی با کیفیت استفاده می شود.

پودر ماهی را می توان از هر نوع غذای دریایی (ماهی, میگو ...) تهیه کرد. معمولا درصد بیشتر پودر ماهی را از ماهی های کوچک اقیانوس ها که درصد بالایی از استخوان و روغن می باشند تنظیم می‌شود این نوع ماهی ها در تهیه پودر و روغن ماهی کاربرد دارند وبه آن ماهی های صنعتی می‌گویند افزون بر آن بخش اندکی از پودر ماهی از ضایعات دیگر ماهی هایی که انسان به صورت مستقیم مصرف می کند آماده می‌شود.

پودر  خشک به عنوان منبع پروتئین وارد غذای دام می گردد. حیوان ها بیشتر از آنکه نیازمند خود پروتئین ها باشند به آمینو اسیدها نیاز دارند. پودر ماهی خشک دارای سطح بالایی از اسیدهای آمینه اصلی نظیر لیسئین، متیونین و سیستئین با محتوا و قابلیت هضم و ارزش غذایی بالا برای دام و طیور و آبزیان می باشد.

به صورت کلی ارزش هضم پذیری این محصول بالاتر از ۹۵ درصد است در حالی که ارزش هضم پذیری پروتئین های گیاهی، وابسته به نوع گیاه در بین ۷۷ تا ۹۶ درصد میباشد

پودر ماهی مبتنی بر مقدار پروتئین، چربی، رطوبت، خاکستر و ازت آزاد آن به درجات مختلفی از لحاظ کیفی تقسیم می گردد. هر چه مقدار پروتئین زیادتر و میزان چربی، رطوبت، خاکستر و ازت آزاد آن کمتر باشد، پودر حاصله مناسب تر میباشد.

معرفی انواع پودر ماهی

  • پودر ماهی جنوب
  • پودر ماهی کیلکا
  • پودر ماهی ساردین
  • پودر ماهی متو

کاربرد های پودر ماهی جنوب

کاربردهای این فرآورده بیشتر در کارخانه تولید طعام دام، تولید طعام طیور، تولید خوراک آبزیان، تولید خوراک میگو، تهیه کودهای درختی میباشد.

پودر ماهی جنوب برای طعام طیور: اکنون این فرآورده در صنعت مرغداری که دو‌مین صنعت کشور میباشد، مصرف فراوانی داشته و حدود ۱۲-۶ درصد از ماده تشکیل دهنده دانه مرغ را دربرمیگیرد.

پودر ماهی جنوب برای  خوراک ماهی: طبق آمارها در سال‌های اخیر با توسعه پرورش آبزیان، پودر و روغن ماهی به عنوان افزودنی‌های غذای آبزیان مورد استفاده قرار میگیرند.

کاربردهای پودر ماهی کیلکا

کاربرد پودر ماهی کیلکا بیشتر در کارخانه های تولیدی که در زیر اشاره شده استفاده می شود .

  • برای  تولید کردن طعام طیور
  • برای تولید کردن طعام دام
  • برای تولید کردن خوراک گاو
  • برای تولید کردن غذای ماهی
  • برای تولید کردن غذای میگو
  • برای تولید کردن کود درخت

کاربرد پودر ماهی ساردین

کاربردهای این فرآورده بیشتر در کارگاه ساخت غذا دام، کارگاه ساخت و ساز طعام طیور، سوله ساخت‌و‌ساز طعام آبزیان، کارگاه ساخت‌و‌ساز طعام میگو، تهیه و تنظیم کودهای درختی میباشد.

پودر ماهی ساردین برای غذا طیور: فعلا این محصول در صنعت مرغداری که دومین صنعت کشور میباشد، مصرف فراوانی داشته و حدود ۱۲-۶ درصد از ماده تشکیل دهنده دانه مرغ را دربرمیگیرد.

  • برای تولید غذای دام
  • برای  تولید غذای گاو
  • برای تولید غذای ماهی: طبق آمارها در سال‌های اخیر با توسعه و گسترش پرورش آبزیان، پودر و روغن ماهی به عنوان افزودنی‌های غذای آبزیان مورد استفاده قرار می گیرند.
  • برای تولید غذای میگو
  • برای تولید کود درخت

کاربرد پودر ماهی متو

 کاربرد های پودر ماهی متو بیشتر در کارخانه های تولیدی که در زیر ذکر شده است استفاده می شود.

  • برای کارخانه تولید طعام طیور
  • برای کارخانه تولید خوراک دام
  • برای کارخانه تولید غذای گاو
  • برای کارخانه تولید غذای ماهی
  • برای کارخانه تولید غذای میگو
  • برای کارخانه تولید کود درخت

ارزش ویتامین ها و مواد معدنی موجود در پودر ماهی

هنگامی که یک نمونه از این نوع پودر برای آنالیز مواد مغزی موجود در آن وارد آزمایشگاه میگردد این پروسه دربرگیرنده سوزاندن پروتئین نمونه میباشد . هنگامی که نمونه ی به طور کامل سوزانده شده چیزی که باقی می‌ماند خاکستر نمونه می‌باشد. معمولا یک پودر خوب دارای 17 تا 25درصد خاکستر است . میزان خاکستر بیشترشان دهنده ی میزان بیشتر مواد معدنی موجود در این محصول را دارد به خصوص کلسیم،فسفر،منیزیم

•          بخش اعظم خاکستر را کلسیم و فسفر ماهی تشکیل می دهد. بر خلاف فسفر گیاهی موجود در این پودر در بیشتر ساختار حیوان ها موجود است. فسفر مو جود در گیاهان قابل استفاده بوسیله ی حیوان‌ها تک معده ای نیست آن طوری که باید و شاید مثل حیوان‌ها تک معده ای مثل خوک و سگ و همچنین آدم ها . بدین دلیل اساسا ساختار بیولوژیک خاصی به اسم phytateقرار میگیرد. نشخوار کنندگان مثل گاو و گوسفند و بزها دارای این توان می‌باشند که فسفر مو جود درphytate را آزاد کرده و استفاده کنند .

•          نشخوارکنندگان این کار را به کمک میکروب های موجود در شکمبه انجام می دهد

•          ویتامین موجود در این محصول دارای ارزش فراوان است و یک سری فاکتور مثل منشا و ساختار ماهی و چگونگی پروسه تهیه پودرآن، ویتامین های محلول در چربی در این پودر مقدارش ناچیز است یکی‌از علل آن را باید روغن گیری از ماهی دانست.

 انرژی های موجود در پودر ماهی

 چربی های موجود در این پودر تامین کننده ی خیلی خوبی برای اسیدهای چرب ضروری میباشند بلکه تامین کننده ی خیلی خوب انرژی موجود در جیره ی غذایی نیز هستند.از آن جایی که میزان کربوهیدرات های موجود در این محصول به میزان انرژِی موجود در پودر به درصد پروتئین و روغن موجود در آن بستگی دارد وکیفیت و کمیت روغن ماهی در پودر آن بستگی به نوع ماهی ،فیزیولوژی ،جنسیت،مرحله ی تولید مثل،سن و ماهی صید شده و شیوه فراوری آن دارد.چربی و روغن ماهی توسط کلیه  حیوان ها به خصوص ماهی، میگو، طیور، خوک و نشخوار کنندگان مثل گاو و گوسفند و بز به راحتی قابل هضم میباشد .

•          در این حیوان‌ها چربی موجود در پودر ماهی نزدیک به 90 درصد یا بیشتر قابل هضم بوده بدین ترتیب مقدار زیادی از انرژِی قابل استفاده ایجاد می شود. در صورتی‌که میزان انرژی در جیره ی غذایی ماهی و میگو متعادل باشد و کمبود آن برای ماهی و میگو حس گردد بنایراین این جانوران برای تامین انرژی لازم خود ناچار به شکستن پروتئین ها ی ارزشمند می‌شوند که از نظر اقتصادی گران تمام شده و همینطور سبب ساز افزایش تولید آمونیاک سمی در آب توسط آن‌ها می‌شود.پودر با کیفیت بایستی محتوی اکسیدان ها و یا موادی باشد که احتمال فساد پذیری و خرابی پودر را از مواد فعال وسمی که به صورت مستمر در سطح مولکولی در سلول های حیوان تولید میگردد حفظ کند برای مثال چربی ها به خصوص PUFAS اسید های چرب ضروری غیر اشباع به راحتی اکسیده و خراب شده هنگامی که در معرض اکسیژن قرار میگیرند و گرمای زیادی را تولید می کنند .

•          استفاده از آنتی اکسیدان ها به عنوان نگه دارنده یک دستور مهم است. برای نگهداری انرژی با ارزشی که در این پودر موجود میباشد فارغ از استفاده از آنتی اکسیدان ها میزان انرژی موجود در پودر ماهی قادر است تا 20 درصد مقدار حقیقی خود کاهش یابد. اکسیژن منجربه تغییر‌و تحول ساختار شیمیایی و خرابی PUFAS گردیده وباعث تولید میزان زیادی حرارت می‌شود. در گذشته کشتی هایی که مراحل تولید پودر ماهی را در خود انجام می دادند بخش اعظمی از آنها در اثر چنین حرارتی آتش می گرفتند و غرق می شدند.

 

لطفا جهت خرید محصول کلیک کنید

 

نشانی دفتر مرکزی : تهران ، فلکه اول تهرانپارس ، خیابان امیری طائمه ، پلاک نود و هشت ، واحد شش

نشانی کارخانه : تهران ، شهرک صنعتی خاوران ، سایت فن آوران

پست الکترونیک : info@podremahi.ir

 

  • رضا شفیعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی